SMTP instellen voor Ziggo

SMTP instellen voor Ziggo

Ziggo is uw Internet Provider?
Om dan met uw eigen domeinnaam E-mail te kunnen verzenden, gebruikt u Ziggo voor de SMTP

U heeft daarvoor uw Ziggo E-mail login gegevens nodig.
Van Ziggo heeft u een mailadres ontvangen, iets van <uwnaam>@ziggo.nl

Indien u het niet meer weet, log dan in bij de Mijn Ziggo omgeving of neem contact op met de support van Ziggo.

U kunt daarmee o.a. inloggen in uw Ziggo Mail omgeving. Die kunt u benaderen via: https://ziggo.nl/mail
Sommige klanten van Ziggo hebben nog een @home mailadres. Neem dan voor de zekerheid contact op met  Ziggo: 0900-1884

Maar waar het nu om gaat, is dat u in het bezit bent van uw Ziggo mailadres en het bijbehorende password.
Daarmee kunt u ook E-mail verzenden.

Voor het instellen in uw mailprogramma heeft u de volgende gegevens ook nodig voor Uitgaande Server (SMTP)
Alle info van Ziggo staat hier. Van belang voor verzenden zijn dan de: Uitgaande serverinstellingen

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

NOOT: voor de inkomende E-mail gebruikt u natuurlijk de POP of IMAP instellingen van uw eigen domeinnaam.
En als FROM-adres kunt u ook gewoon het emailadres invullen van uw eigen domein.

Tenslotte: geef dit aan Tedoc door als u klaar bent. Wij passen dan voor u nog iets aan in de SPF-records:

En als u zelf toegang heeft tot DNS, mag u onderstaande ook zelf toevoegen aan de TXT- of SPF-record:

include:smtp.spf.ziggo.nl

Terug naar de vragen