Tedoc verwerkt al E-mail sinds 1997 en we daarbij hebben een duidelijke trend geconstateerd.

De trend van 2020 is steeds meer blokkades door de grote mailproviders, zoals Hotmail (ook Outlook, Offic365 en Live Mail horen daarbij).
Gek genoeg bijna niet bij Gmail, dus kennelijk doet Google toch iets heel erg goed.

Bovenstaand grafiekje van een mailservers en daarin is de trend wel te zien van links naar rechts.

Wij verwachten dat binnen nu en 1 jaar het aantal blokkades door voornoemde providers zeer sterk zal toenemen. En dat dus het verzenden van E-mail met uw eigen domein via uw hostingprovider (in dit geval dus Tedoc) steeds moeizamer zal gaan verlopen. Maar ook via uw eigen access-provider (bv. Ziggo of KPN) zal het tot steeds meer problemen leiden.
Microsoft (dit is o.a. Outlook, Hotmail, Live Mail) heeft er namelijk ook alle belang bij dat u een commerciële dienst van hun gaat afnemen, zoals bijvoorbeeld Office365 (Microsoft beheert immers meer dan 85% van de E-mail verwerkende markt).

De maildienst (het verzenden) van Tedoc is als sinds 1997 een gratis dienst geweest, die u veelal gewoon bij de hosting krijgt. Zo werkte dat toen en dat is eigenlijk altijd zo gebleven.

Maar op de transport van de E-mail hebben wij geen grip. Dat wordt gedirigeerd door multinationals (zoals Microsoft).
Door hun monopolie positie, wordt het verzenden (SMTP) van E-mail langzamerhand onmogelijk gemaakt.

Ook de eindgebruiker heeft daar zelf schuld aan. Heel gemakkelijk klikt men op het spam-icoontje, als een mailbericht niet bevalt of zo. Vaak veel te snel zelfs.
Enkele van deze spam-klikjes kunnen er al toe leiden dan een provider wordt geblokkeerd.
En dat terwijl Hotmail zelf de grootste bron van spam is….

Wij hebben geen invloed op de wijze waarop iemand anders spam filtert of mail blokkeert.
Wij kunnen u alleen maar een E-mailbox aanbieden en aan u de logingegevens verstrekken.

Krijgt u bijvoorbeeld via Hotmail het volgende te zien:

contact your Internet service provider since part of their network is on
    our block list (S3140)

Dan is er weer een mailserver geblacklist. U mag dat bericht naar ons doorsturen. Wij proberen dan weer om daar vanaf te komen bij Microsoft en vaak lukt dat wel binnen een paar dagen (tegenwoordig duurt het vaak meer dan 1 week).
Altijd is de blokkade onterecht en Hotmail of Outlook verschuilt zich dan weer achter haar gebruikers als oorzaak.

Neem daarom het volgende goed in overweging:

Is het verzenden E-mail vanaf uw eigen domein van belang voor u?
Dan adviseren we u om over te stappen naar Office365 of MandrillApp.

MandrillApp is een commerciële dienst van Mailchimp voor het verzenden van uw E-mail.
Ook wij gebruiken MandrillApp voor het verzenden van E-mail voor al onze projecten nu reeds enige jaren tot grote tevredenheid.
Om MandrillApp te kunnen gebruiken, dient u eerst een gratis account aan te maken bij MailChimp

Over de diensten van MandrillApp kunt u daarna hier meer informatie vinden: https://mandrillapp.com/login/

Office365: Uw automatiseringsdeskundige kan u daarover prima adviseren. Office365 wordt door onze self-service DNS goed ondersteund.
Uw IT-specialist vertelt u er graag meer over en mag met ons contact opnemen voor het instellen van de DNS.

Zowel met Mandrill App als met Office365 kan E-mail vanaf het eigen domein worden verzonden.
Wilt u geen Office of Mandrill App? Dan kunt u de SMTP dienst van uw internet provider (Ziggo, KPN, Access4all, etc) trachten te gaan gebruiken. Of neem een Gmail of Hotmail account voor het versturen van E-mail.

Menu