Ik heb een E-mail probleem. Lees dit eerst !

E-mail is een complex proces wat via diverse mailstations verloopt.

Er is altijd een verzender en een ontvanger. Daar tussen zitten vele stations, zoals access-providers, routers, firewalls, spamfilters, virusscanners, etc.
Tevens zijn er vele mailprogramma’s (Outlook, Thunderbird, Mail, etc) en diverse Operating Systems die allemaal anders werken (Windows, Linux, Mac, Android).

De enige verantwoording van Tedoc ligt bij de werking mailservers en niet meer dan dat. U ontvangt van ons login gegevens, waarmee u uw programma kunt instellen.
Wij kunnen geen verantwoording nemen en/of hulp bieden bij de tussenstations en uw apparatuur + software. Zie ook onze algemene voorwaarden.

Krijgt u de mail de deur niet uit? Of komt het niet aan? Is het erg lang onderweg?
Kijk dan eerst eens in deze FAQ of u uw probleem ergens herkent.

Is dat niet het geval, probeer dan foutmeldingen te verzamelen. “Failure notices” (van berichten die u of de ontvanger retour krijgt) bevatten veelal zeer veel waardevolle informatie.
Stuur ons die meldingen dan toe via een ticket in uw klantenpaneel: https://mijntedoc.nl/klantenpaneel/
Met die gegevens kunnen wij vaak snel zien wat het probleem is.
Staat erin dat de ontvanger de mail weigert? Daar kunnen wij helaas niets aan doen. Neem dan contact op met de provider van de ontvangende mailserver.

Resumerend achter deze link de belangrijkste gegevens die u nodig heeft voor het instellen van E-mail

De mailserver name is voor zowel binnenkomende als uitgaande server dezelfde.

Gebruikt u de E-mail adressen van uw internet-toegangs-provider? (HetNet, Home, Ziggo, UPC, XS4ALL, etc)
Dan is bovenstaande niet voor u van toepassing. Neem dan contact op met uw provider (HetNet, Home of Ziggo, etc)

Gebruikt u voor verzenden van E-mail (SMTP) de mailserver van uw internet-toegangs-provider?
Dan is bovenstaande niet voor u van toepassing. Neem dan contact op met uw provider (HetNet, Home of Ziggo, etc)

Terug naar de vragen