5. FTP

U bent login gegevens kwijt.

Bent u de login gegevens kwijt van FTP, MySQL of E-mail?
Deze kunt u dan altijd zelf herstellen via het Odin Plesk Panel op de betreffende server.
Wij verstrekken nimmer deze gegevens telefonisch.

Weet u de login niet van het Odin Plesk Panel?
Stuur dan een ticket in via ons Support Ticket systeem vanuit het Klantenpaneel: https://mijntedoc.nl/klantenpaneel/
Wij verstrekken deze gegevens nooit telefonisch.

Bent u de login gegevens kwijt van het Klantenpaneel?
Oei, dan wordt het wat lastiger.
Het Klantenpaneel geeft u toegang tot uw domeinregistraties, hostingpakketten, een overzicht van fakturen en verhuistokens, etc.
Deze login gegevens worden nooit zomaar aan iemand verstrekt en kunnen slechts via E-mail worden opgevraagd.
In een uiterst geval hebben wij van u een “bewijs van beheer” nodig. Oftewel: u dient aan te kunnen tonen dat u de beheerder bent.
Wij verstrekken nimmer gegevens telefonisch of aan van externe bedrijven, zoals webbouwers, etcetera.
Heeft u bovenstaande probleem?
Ga dan naar de volgende URL: https://tedoc.nl/tedoc/contact/
Vul het formulier in en kies als afdeling:  SUPPORT.
Vul als onderwerp in: wachtwoord herstel Klantenpaneel.
Vul bij Bericht zoveel mogelijk info in waarom u het wachtwoordherstel opvraagt.

Uw  vraag komt dan in ons Support Ticket systeem terecht.

Dit is vaak het geval bij ADSL-verbindingen, en wordt veroorzaakt door de “MTU” size.

Bij inloggen in de FTP-server zijn de pakketjes klein. Zoals bij b.v. directory listings. Daarom zult u de directories en bestanden wel meteen kunnen zien
Maar als de pakketjes groot worden (swf bestanden, of HTML bestanden) kunnen ze niet meer verwerkt worden.
Daarvoor moet de MTU anders worden ingesteld op uw systeem.

Dat doet men dan met een programmaatje dat “Drtcp” heet, en te vinden is op http://www.dslreports.com/front/drtcp.html

Dit kan zeer vele oorzaken hebben, waarop wij geen invloed hebben.
Wij adviseren het gebruik van een FTP-programma, bijvoorbeeld: FileZilla in plaats van de FTP functie van de browser.

Standaard connecten de meeste FTP-programma’s in Passive mode.
Probeer daarom in ieder geval eens of u wel een verbinding krijgt in de Active mode.

Ook als u de FTP-functie van Internet Explorer gebruikt, dan kunt u die omschakelen naar de ACTive mode als volgt:

Klik op: Extra – Internet opties – Geavanceerd – scroll bijna helemaal naar beneden en vink dan uit: Passief FTP-protocol gebruiken (voor compatibiliteit met firewall en DSL-modems).

Verder is er nog een groot aantal zaken die een onwillige FTP-connectie zouden kunnen veroorzaken:

– De instellingen van uw FTP software zijn onjuist geworden (opnieuw installeren)
– Uw FTP software checkt automatisch een inlogpad bij het inloggen. Als dat pad niet aanwezig is, blokkeert het.
– U probeert via een SFTP te verbinden (Secure FTP, met certificaat); dat hoeft niet.
– Uw hardware firewall blokkeert verbindingen (op IP of poort niveau)
– Uw software firewall blokkeert verbindingen (op IP of poort niveau)
– U heeft een torrent download programma geinstalleerd welke uw internet instellingen “geoptiomaliseerd” heeft (veelal mtu-problemen)
– Defecte router (Een defecte router kan zeer onwaarschijnlijke storingen geven; bijvoorbeeld dat u de ene website wel kunt bezoeken, maar een andere weer niet.)