Migratie prometheus.tedoc.nl

Betreft: Onderhoudsvenster: 9 en 10 februari 2019 server prometheus.tedoc.nl
Het onderhoudsvenster start vrijdagavond 8 februari 2019 om 21:00 uur.

We moeten up-to-date blijven om problemen te voorkomen en vernieuwen daarom preventief de hard- en de software.
In januari 2019 zijn we gestart met een migratie naar nieuwe servers.

Onze klanten die gebruik maken van deze host, hebben/zullen E-mailberichten omtrent de status en de voortgang ontvangen.

De wijzigingen omvatten het volgende:

Nieuw IP-adres.
Nieuwe hostnaam/mailservername

U merkt doorgaans niets van migraties van websites.
U kunt echter beter geen updates doorvoeren aan uw website tijdens het onderhoudsvenster (zie bovenaan)
E-mail: Gebruikers van Office365, Google Suite (of andere externe diensten) merken niets.

Gebruikt u onze servers voor E-mail ophalen en/of verzenden, dan zal het nodig zijn om een andere mailserver naam in te voeren in uw E-mail programma op uw PC

Gebruikte u nog: mail.<uwdomein> ? Dan moet u die ook wijzigen.

Alle maildiensten lopen vanaf 9 februari over een beveiligde (encrypted) verbinding.
Dat was al mogelijk, maar gebruikte u dat nog niet? Dan kunt u dat ná het onderhoudsvenster beter wel zo instellen, zoals verderop omschreven.

We starten met deze migratie: vrijdagavond 8 februari v.a. 21:00u
Het is dus aan te raden om pas ná het onderhoudsvenster de nieuwe E-mail instellingen door te voeren.
Hetzelfde geldt voor wijzigingen aan uw website. Doe dat even gewoon niet tijdens het onderhoudsvenster.

Zie voor alle E-mail instellingen: https://tedoc.nl/faq/e-mail-instellen-voor-pop-imap/

Mail ophalen / POP
Poort: 110
Connection security: STARTTLS
Mail server naam:
heeft u per E-mail ontvangen
Authenticatie/aanmelding: encrypted password. Deze verandert niet (zie OPMERKINGEN)
Login naam/ Gebruikersnaam: Uw gehele E-mailadres

Uitgaande mailserver:
Poort: 587
Connection security: STARTTLS
Mail server naam: heeft u per E-mail ontvangen
Login naam/ Gebruikersnaam: Uw gehele E-mailadres
Authenticatie/aanmelding: encrypted password. Deze is identiek aan inkomende mailinstellingen
NB: Het kan zijn dat u niet onze systemen gebruikt voor verzenden. Verander dan niets.

OPMERKINGEN:
Wilt u IMAP gebruiken?
Zie dan Methode 3 in onze FAQ: https://tedoc.nl/faq/e-mail-instellen-voor-pop-imap/
(Hou er rekening mee dat met gebruik van IMAP de mailbox snel kan vollopen !! Deze methode dient u alleen te gebruiken voor mobiele apparaten).

Wachtwoord: In sommige gevallen kan het voor komen dat u een te gemakkelijk wachtwoord in gebruik heeft. Dat kan straks niet meer. De server zal dat herkennen en uw wachtwoord werkt dan niet meer bij inloggen. U kunt deze dan zelf wijzigen via het Plesk panel (URL heeft u per E-mail ontvangen). Kunt u dat niet? Laat het ons dan weten middels een support ticket in https://mijntedoc.nl/klantenpaneel/
Wij geven geen support op mailprogramma’s op uw computer (in onze FAQ staan wel enkele tips). Dus ziet u het niet zitten of begrijpt u dit bericht niet? Stuur het dan meteen door naar uw systeembeheerder.

Zijn er nog vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via: https://mijntedoc.nl/klantenpaneel/