Tedoc verwerkt al E-mail sinds 1997 en we daarbij hebben in de statistieken regelmatig bepaalde trends geconstateerd.

De trend van 2019 is steeds meer blokkades door de grote mailproviders, zoals Hotmail (ook Outlook en Live horen daarbij), Yahoo, KPN, Gmail.

Bovenstaand grafiekje is slechts 1 van onze mailservers en daarin is de trend wel te zien van links naar rechts.

Wij verwachten dat binnen nu en 1 jaar het aantal blokkades door voornoemde providers exponentieel sterk zal toenemen. En dat dus het verzenden van E-mail met uw eigen domein via uw hostingprovider (in dit geval dus Tedoc) steeds moeizamer zal gaan verlopen.
Zij hebben er namelijk ook alle belang bij dat u een commerciële dienst van hun gaat afnemen, zoals bijvoorbeeld Office365 (meer dan 80% van de markt).

De maildienst van Tedoc is als sinds 1997 een gratis dienst geweest, die veelal gewoon bij de hosting in zit. Zo werkte dat toen en dat is eigenlijk altijd zo gebleven.
Maar dat gaat veranderen onder dwang van bovengenoemde providers.

Men is eraan gewend geraakt dat onze hosting altijd optimaal, snel en beschikbaar is en verwacht dat ook van E-mail transport. Logisch.
Maar op de transport van de E-mail hebben wij geen grip. Dat wordt tegenwoordig gedirigeerd door de multinationals.
Door de monopolie van Microsoft (Hotmail/Outlook/Yahoo; tesamen meer dan 80% van de markt), wordt dit langzamerhand onmogelijk gemaakt.

Ook de eindgebruiker heeft daar zelf schuld aan. Heel gemakkelijk klikt men op het spam-icoontje, als een mailbericht niet bevalt of zo.

Onze support-dienst wordt regelmatig overladen met supportverzoeken over het instellen van E-mailprogramma’s en vragen waarom een bericht geblokkeerd wordt of niet aan komt.

Wij kunnen u niet ondersteunen met uw E-mailprogramma en ook niet met uw PC, laptop, pad of mobiel. Ook hebben wij geen invloed op de wijze waarop iemand anders spam filtert of mail blokkeert.
Wij kunnen u alleen maar een E-mailbox aanbieden en aan u de logingegevens verstrekken.

Is E-mail van groot belang voor u?
Dan adviseren we u om over te stappen naar Office365 (of een commerciëel equivalent van Google, etc.).

Uw automatiseringsdeskundige kan u daarover prima adviseren. Office365 wordt door onze self-service DNS goed ondersteund.