1. E-mail

Stuurt u een dergelijk bericht dan onmiddellijk door naar ons via de contactpagina.

Wij zullen dat het bericht evalueren en uitzoeken hoe dat kan.
Dikwijls ontstaat dat probleem omdat een eindgebruiker/klant is besmet geraakt met een virus of met malware.
Deze zijn tegenwoordig maar op 1 ding uit: Uw mailbox gebruiken om spam te verzenden.

Zorg er te allen tijde voor dat uw systeem goed is beschermd met anti-virus software.

Dat is niet leuk.
Maar daar kunnen wij niet veel aan doen. De maildiensten van Outlook, Hotmail en live zijn veelal gratis en laagdrempelig. Bijgevolg ontvangen ze ook veel spam.
Gebruikers kunnen een mailbericht als spam aanmerken. En dat gebeurt ook op grote schaal. Heel vaak ook onterecht, omdat iemand even geen zin meer heeft in mail van een afzender.
Gebeurt dat nu wat vaker, dan kan Hotmail mailservers gaan blokkeren. Dat gebeurt geheel automatisch.
Wij hebben daarop geen invloed.

Hoe komt u weer van de blacklist af?
Dat is bijna onmogelijk.
Lees ook het volgende artikel: https://tedoc.nl/uitgaande-e-mail-wordt-een-steeds-groter-probleem/

Wij raden u aan om uw eigen Access Provider te gebruiken voor verzenden.
Of om Office365 of Google Suite te gebruiken voor E-mail verzending.
Persoonlijk contact over Office365? Neem contact op met Assist Automatisering: https://webassist.net

Inloggen op E-mail dient altijd te geschieden met het volledige E-mailadres.
Dit is een veiligheidsinstelling
.

Is bijvoorbeeld uw mailadres: rob@leukedomein.nl
Dan is uw login naam: rob@leukedomein.nl
en NIET: “rob”

 

U krijgt op uw device de volgende melding:

(NB: de hostname kan anders zijn, bijvoorbeeld utopia.tedoc.nl of prometheus.tedoc.nl, etc)

 

Hoe komt dit?

Sinds begin 2018 verwacht Apple dat u SSL gebruikt met uw device en probeert u op deze wijze hiertoe te dwingen. In vorige versies kon u nog op een “Trust” button klikken, maar die knop is door Apple weggehaald.
De enige oplossing is een nieuw E-mail account aanmaken op uw iPhone.
Dat doet u als volgt:
(NB: verwijder eerst uw oude account)

Uw E-mailaccount handmatig configureren (dus kies NIET voor Automatisch)

Tevens moet u zorgen dat u de E-mailinstellingen voor uw account weet:
– mailserver name
– uw login naam
– uw password

Voer vervolgens de volgende stappen uit:

  1. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Accounts en wachtwoorden’ en tik op ‘Nieuwe account’. Als u iOS 10.3.3 of lager gebruikt, gaat u naar ‘Instellingen’ > ‘Mail’ > ‘Accounts’ en tikt u op ‘Nieuwe account’.
  2. Tik op ‘Anders’ en vervolgens op ‘Voeg mailaccount toe’.
  3. Voer uw naam, E-mailadres, wachtwoord en een beschrijving van uw account in. (Het kan nodig zijn dat u eerst uw oude mailaccount van uw device moet verwijderen).
  4. Tik op ‘Volgende’. Mail probeert nu de E-mailinstellingen te vinden en de configuratie van uw account te voltooien. Als Mail uw E-mailinstellingen correct heeft gevonden, tikt u op ‘Gereed’ om de configuratie van uw account te voltooien. Maar de kans is erg groot dat dit NIET het geval is.

 

 

 

 

 

 

Als Mail uw E-mailinstellingen niet kan vinden, moet u deze handmatig invoeren. Tik op ‘Volgende’ en voer deze stappen uit:

  1. Kies ‘IMAP’ of ‘POP’ voor uw nieuwe account. Als u niet zeker weet welke van de twee u moet kiezen, kies dan voor POP.
  2. Voer de gegevens in voor ‘Server inkomende post’ en ‘Server uitgaande post’ (Deze zijn hetzelfde). Tik vervolgens op ‘Volgende’. Als u deze gegevens niet weet, kijk dan onderaan bij voetnoot A.
  3. Als uw E-mailinstellingen ingevoerd zijn, tik dan op ‘Bewaar’. (Mochten de E-mailinstellingen niet juist zijn, dan wordt u gevraagd om deze te wijzigen.)

Als u uw E-mailaccount nog steeds niet kunt configureren of uw e-mailinstellingen nog steeds niet kunt opslaan, neemt u contact op met de verkoper van uw device.

Voetnoot  A:

De mailserver name kunt u als volgt achterhalen:

U heeft van ons de logingegevens ontvangen voor het klantenpaneel op https://mijntedoc.nl/
Doe dan het volgende:
Login op: https://mijntedoc.nl/klantenpaneel/
Klik op de grote knop ” Hostingaccount”
klik op de betreffende domeinnaam (links in uw scherm)
klik op “Inloggen controle paneel”
U wordt dan doorverwezen naar het controle paneel in een nieuw venster (even geduld)
Links bovenin de adresbalk, zie u dan de hostname. Bijvoorbeeld: https://utopia.tedoc.nl:8443/smb/
Uw mailserver name is dan: “utopia.tedoc.nl” (dit is hetzelfde voor zowel inkomende- als uitgaande mailserver)

Als u de login gegevens van https://mijntedoc.nl/klantenpaneel/ niet heeft, neem dan contact op via ons contactformulier.

 

Windows Outlook is het meest gebruikte mailprogramma op de PC.

Een goede handleiding voor het instellen van Outlook op Windows 10, zie deze link.

Of op de site van office, klik hier.

De juiste mailservername vindt u HIER in onze FAQ