Zoekresultaten

SMTP instellen voor KPN

KPN is uw Internet Provider?
Om dan met uw eigen domeinnaam E-mail te kunnen verzenden, gebruikt u KPN voor de SMTP

U heeft daarvoor uw KPN E-mail login gegevens nodig.
Van KPN heeft u een mailadres ontvangen, iets van <uwnaam>@kpnmail.nl

Indien u het niet meer weet, log dan in bij de Mijn KPN omgeving of neem contact op met de support van KPN: 0800-0403

U kunt daarmee o.a. inloggen in uw KPN Mail omgeving.

Maar waar het nu om gaat, is dat u in het bezit bent van uw KPN mailadres en het bijbehorende password.
Daarmee kunt u ook E-mail verzenden.

Voor het instellen in uw mailprogramma heeft u de volgende gegevens ook nodig voor Uitgaande Server (SMTP)
Alle info van KPN staat hier. Van belang voor verzenden zijn dan de: Uitgaande serverinstellingen

https://forum.kpn.com/e-mail-10/e-mail-versturen-smtp-server-instellen-360421

NOOT: voor de inkomende E-mail gebruikt u natuurlijk de POP of IMAP instellingen van uw eigen domeinnaam.
En als FROM-adres kunt u ook gewoon het emailadres invullen van uw eigen domein.

Tenslotte: geef dit aan Tedoc door als u klaar bent. Wij passen dan voor u nog iets aan in de SPF-records:

En als u zelf toegang heeft tot DNS, mag u onderstaande ook zelf toevoegen aan de TXT- of SPF-record:

include:spf.ews.kpnxchange.com

Hoe voeg ik anti-spam functie toe aan WordPress

Formulierenspam is erg vervelend.
Niet alleen dat u veel nutteloze berichten ontvangt, maar in vele gevallen komt uw database vol te staan met deze troep en kost het u veel tijd om dit op te ruimen.

Wij gebruiken in onze WordPress websites uitsluitend Formidable.

Hieronder in het kort 3 stappen die u zelf kunt uitvoeren in uw website:

Inloggen in WP
Ga naar Formulieren > selecteer het gewenste formulier door op de form title te klikken. Bij instellingen zie je ergens: Use  Honeypot to check for spam. Zet dat op Basic. Dan op Bijwerken klikken.

Tweede anti-spam functie: zie bovenstaande om naar instellingen per formulier te gaan. Klik links onderaan in het scherm op Frm Anti-Spam: vink daar de checkbox aan. Dan op Bijwerken klikken.

Derde methode: ReCaptcha: ga naar het formulier > Bewerken > klik links op reCAPTCHA knop en sleep die naar onderaan het formulier. Dan op Bijwerken klikken.
Ga dan naar: Formulieren > Globale instellingen > klik daar op reCAPCHA en vul daar de Site-key en Secret Key in.

Noot: ReCaptcha dient u zelf bij Google aan te vragen: https://www.google.com/recaptcha/

Wilt u dat wij de anti-spam klaar maken volgens bovenstaande 3 punten? Dat kan. De kosten zijn €15 per formulier.
U kunt dit aanvragen via de Contact knop rechtsboven in het scherm en selecteer daar Support.

SMTP instellen voor Ziggo

Ziggo is uw Internet Provider?
Om dan met uw eigen domeinnaam E-mail te kunnen verzenden, gebruikt u Ziggo voor de SMTP

U heeft daarvoor uw Ziggo E-mail login gegevens nodig.
Van Ziggo heeft u een mailadres ontvangen, iets van <uwnaam>@ziggo.nl

Indien u het niet meer weet, log dan in bij de Mijn Ziggo omgeving of neem contact op met de support van Ziggo.

U kunt daarmee o.a. inloggen in uw Ziggo Mail omgeving. Die kunt u benaderen via: https://ziggo.nl/mail
Sommige klanten van Ziggo hebben nog een @home mailadres. Neem dan voor de zekerheid contact op met  Ziggo: 0900-1884

Maar waar het nu om gaat, is dat u in het bezit bent van uw Ziggo mailadres en het bijbehorende password.
Daarmee kunt u ook E-mail verzenden.

Voor het instellen in uw mailprogramma heeft u de volgende gegevens ook nodig voor Uitgaande Server (SMTP)
Alle info van Ziggo staat hier. Van belang voor verzenden zijn dan de: Uitgaande serverinstellingen

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

NOOT: voor de inkomende E-mail gebruikt u natuurlijk de POP of IMAP instellingen van uw eigen domeinnaam.
En als FROM-adres kunt u ook gewoon het emailadres invullen van uw eigen domein.

Tenslotte: geef dit aan Tedoc door als u klaar bent. Wij passen dan voor u nog iets aan in de SPF-records:

En als u zelf toegang heeft tot DNS, mag u onderstaande ook zelf toevoegen aan de TXT- of SPF-record:

include:smtp.spf.ziggo.nl

Hoe maak ik Mandrill App aan voor SMTP

STAP 1, mailchimp registratie.

Ga naar https://mailchimp.com

rechtsboven: Sign Up Free
Opgeven:
Mailadres:, Username:  en password:

Klik: Sign up

Dan komt er een bevestigings E-mail naar het opgegeven mailadres met als onderwerp: Activate your Mailchimp account
Klik daarin op: Activate Account

Er volgen wat schermen. Volg steeds de instructies op.

Dan komt er een overzicht van pakketten
Dit is nodig voor de basis om Mandrill app toe te kunnen voegen, dus kies voor Essentials

Rechts in het scherm staat $USD, wijzig dat naar €EUR
Klik dan op Upgrade rechts in het scherm

Daarna:
alles verder invullen
Er kan dan betaald worden met iDEAL, Credit Card of Paypal.

Pas als dit geheel is afgerond, kan Mandrill worden toegevoegd:

STAP 2, Mandrill App

Voor hulp, zie: https://mailchimp.com/help/add-or-remove-mandrill/

Let op: er moet dus eerst ingelogd zijn bij Mailchimp, dan rechtsboven op de accountnaam klikken: er komt een pull down: klik dan op Account
Klik op Transactional
Klik Add Mandrill
Klik Purchase Monthly Transactional Email Plan
Etc.

In eerste instantie is 1 block van 25000 transactional emails wel genoeg.

Hierna kan het mailadress/maildomeinen geconfigureerd worden:

STAP 3, maildomein aanmaken

Eerst weer inloggen / ingelogd zijn op Mailchimp.
Klik dan op Transactional
Klik Continue To Mandrill

Hij gaat dan in een nieuw scherm naar https://mandrillapp.com//

Dashboard, dan links in verticale balk: Settings
Dan in horizontale menubalk bovenin: klik op > Domains
invullen in hokje +Add: jedomeinnaam.nl

Verified domain: view details
info@jedomeinnaam.nl
Send verification email
Dan
View DKIM settings
Scherm met DKIM die erin moet. Invoeren in DNS.

Tevens de Email bevestigen die door Mailchimp is gezonden naar je mailbox: info@jedomeinnaam.nl

dan SPF settings:
testen en dan invoeren in DNS

Voorbeeld bij gebruik in Thunderbird:
API key aanmaken
Eerste tabje SMTP & API Info

Host smtp.mandrillapp.com
Port 587
SMTP Username
SMTP Password any valid API key

Create key (geen hokjes aanvinken)
key: ****************

de key is het password die gebruikt moet worden in Thunderbird.

ik krijg een error over “temporary directory” bij uploaden files in PHP

Er zijn een aantal mogelijkheden, maar de meest waarschijnlijke is dat u door een setting in php (open_basedir) niet voldoende rechten heeft voor de aangevraagde directory.
Standaard is dat in een map op de server waar ALLE temporary files tijdelijk in komen te staan.

Om meer veiligheid te bieden, maakt onze hosting in uw webspaceroot een eigen “tmp” directory aan.

Soms gaat dit met oudere hostings niet helemaal goed. Open dan een support ticket, waarin uw ook de foutmelding (te zien in uw logfiles) aan ons door geeft.
Veelal kunnen we dan redelijk snel uw probleem oplossen.

Login gegevens kwijt…

U bent login gegevens kwijt.

Bent u de login gegevens kwijt van FTP, MySQL of E-mail?
Deze kunt u dan altijd zelf herstellen via het Odin Plesk Panel op de betreffende server.
Wij verstrekken nimmer deze gegevens telefonisch.

Weet u de login niet van het Odin Plesk Panel?
Stuur dan een ticket in via ons Support Ticket systeem vanuit het Klantenpaneel: https://mijntedoc.nl/klantenpaneel/
Wij verstrekken deze gegevens nooit telefonisch.

Bent u de login gegevens kwijt van het Klantenpaneel?
Oei, dan wordt het wat lastiger.
Het Klantenpaneel geeft u toegang tot uw domeinregistraties, hostingpakketten, een overzicht van fakturen en verhuistokens, etc.
Deze login gegevens worden nooit zomaar aan iemand verstrekt en kunnen slechts via E-mail worden opgevraagd.
In een uiterst geval hebben wij van u een “bewijs van beheer” nodig. Oftewel: u dient aan te kunnen tonen dat u de beheerder bent.
Wij verstrekken nimmer gegevens telefonisch of aan van externe bedrijven, zoals webbouwers, etcetera.
Heeft u bovenstaande probleem?
Ga dan naar de volgende URL: https://tedoc.nl/tedoc/contact/
Vul het formulier in en kies als afdeling:  SUPPORT.
Vul als onderwerp in: wachtwoord herstel Klantenpaneel.
Vul bij Bericht zoveel mogelijk info in waarom u het wachtwoordherstel opvraagt.

Uw  vraag komt dan in ons Support Ticket systeem terecht.

Wat is rDNS?

rDNS staat voor reverse DNS (omgekeerde DNS).
Het Domain Name System (DNS) wordt dan niet geraadpleegd om het IP-adres behorende bij een domeinnaam te achterhalen, maar omgekeerd: domeinnaam bij het IP-adres.
Het DNS record van het type “PTR” (voor pointer) bevat deze informatie in de DNS records.

Al deze PTR records worden niet opgeslagen in de individuele nameservers, maar in een centrale database in het .arpa-domein: in-addr.arpa voor IPv4 en ip6.arpa voor IPv6.
Deze worden beheerd door de IANA (Internet Assigned Numbers Authority; de coördinator van IP-adressen en de root DNS.

Opvragen van reverse DNS wordt tegenwoordig veel toegepast om ongewenste e-mail (spam) te voorkomen.
E-mail die afkomstig is van een IP-adres zonder PTR record, wordt al vaak als verdacht bevonden en in sommige gevallen zelfs direct geblokkeerd.
rDNS moet meestal via de hostingprovider, of de afnemer van het IP-adres, worden ingesteld.

Mail komt terug met melding over: SPF

U krijgt een bericht retour “Undelivered Mail Returned to Sender

Kijk dan altijd even verder in dat bericht en ergens staat dan wel een foutmelding.
In dit geval ziet u bijvoorbeeld:

The mail system

<info@eenontvangende.nl>: host mailserver.ontvanger.nl[192.168.2.454.] said:
   550-SPF: 25.23.36.65 is not allowed to send mail from
   uwdomein.nl: 550-Please see
   http://www.openspf.org/Why?id=uwpost%uwdomein.nl&ip=25.23.36.65&receiver=mailserver.ontvanger.nl
   550 : Reason: mechanism (in reply to MAIL FROM command)

U kunt deze “antispam methode zelf doorvoeren in uw DNS records. Zie hieronder de beschrijving. Ziet u dat niet zitten? Laat ons dat dan doen via: https://tedoc.nl/bestellen/spf-record-aanpassen/

SPF, wat is dat?
E-mail is een een handig en snel communicatiemiddel via internet.
Helaas is het heel eenvoudig om berichten namens een ander e-mailadres te versturen. Zo kan er met minimale kennis E-mail verzonden worden namens stevejobs@apple.com, waardoor het lijkt alsof de ontvanger een E-mailbericht krijgt van wijlen Steve Jobs, oprichter van Apple.

Dit vervalsen van een E-mailadres is mogelijk doordat het E-mailprotocol niet standaard controleert of degene die het verzendt, dat wel namens dat domein mag doen. Om toch een controle in te bouwen, zijn de SPF-records bedacht.

Wat is een SPF-record?
SPF staat voor Sender Policy Framework. In een SPF-record kunt u omschrijven welke servers namens de domeinnaam E-mail mogen verzenden. Een ontvangende server kan onder andere op basis van het SPF-record besluiten om een E-mail door te laten, te markeren als onveilig of helemaal te weigeren.

SPF-records, hoe maak ik die?
U kunt een SPF-record met de bovenstaande onderdelen samenstellen. Ook zijn er verschillende websites waarmee u een SPF-record kunt genereren, bijvoorbeeld www.spfwizard.net. Door een aantal gegevens in te vullen, genereert u hier een correct SPF-record.

SPF-record uitleg
Een SPF-record bestaat uit verschillende onderdelen. Ieder onderdeel heeft een eigen functie:

v=spf1
Hiermee wordt gedefinieerd dat het record een SPF is. Hier begint een SPF-record altijd mee.

a
Hiermee wordt gedefinieerd dat de mail mag worden verzonden vanaf alle A-records in de DNS.

mx
Hiermee wordt gedefinieerd dat de mail mag worden verzonden vanaf de servers die zijn ingesteld als ontvangende server.

a:domein.nl
Hiermee wordt gedefinieerd dat de E-mail door de server achter het A-record van ‘domein.nl’ mag worden verzonden.

mx:domein.nl
Hiermee wordt gedefinieerd dat de E-mail door de server achter het MX-record van ‘domein.nl’ mag worden verzonden.

ip4:207.154.208.106
Hiermee wordt gedefinieerd dat de E-mail door de server achter het IPv4-adres ‘207.154.208.106’ mag worden verzonden.

ip6:2A02:348:8E:6095::1
Hiermee wordt gedefinieerd dat de E-mail door de server achter het IPv6-adres ‘2A02:348:8E:6095::1’ mag worden verzonden.

include:uwdomein.nl
Hiermee wordt gedefinieerd dat het SPF-record van ‘uwdomein.nl’ moet worden gebruikt bij de eigen domeinnaam.

Aan het einde van het record kun je aangeven of er een SOFTFAIL of een DENY (zie hieronder) moet worden ingesteld.

~all
Softfail. Als een E-mailbericht wordt verzonden door een host of IP die niet in de SPF-record staat, dan wordt het bericht toch doorgelaten, maar kan het wel gemarkeerd worden.

-all
Deny. Als een E-mailbericht wordt verzonden door een host of IP die niet in de SPF-record staat, dan wordt het door de ontvangende server geweigerd.

en SPF-record kan er uiteindelijk als volgt uit komen te zien: “v=spf1 mx a ip4:87.250.154.255 ~all”.

SPF-record in de DNS zetten
Zodra u een SPF-record heeft gemaakt, moet u deze in de DNS zetten. Maak in het DNS-overzicht van de domeinnaam een nieuw TXT-record aan. In het invulveld links vult u de hostnaam in waarvoor het SPF-record actief moet worden. Dit is meestal de domeinnaam zelf, en die hoeft dan niet ingevuld te worden. In het invulveld rechts vult u het volledige SPF-record in: van ‘v=spf1’ tot en met ‘all’, zonder aanhalingstekens.

SPF-record testen
Een eenvoudig SPF testing tool zit hier: https://www.kitterman.com/spf/validate.html?

Komt de e-mail met een juist SPF-record nu altijd goed aan?
Helaas niet..
Een SPF-record draagt bij aan de juiste aflevering van een E-mailbericht, maar er zijn talloze factoren die ervoor zorgen dat een E-mail alsnog als spam tegengehouden kan worden.

Ziet u het niet zitten om zelf een SPF-record aan te maken?
Bestel dan een wijziging die wij voor u uitvoeren via https://tedoc.nl/bestellen/spf-record-aanpassen/

Mails naar Google / Gmail komen niet aan of komen terug

Dat is niet leuk.
Maar daar kunnen wij niet veel aan doen. De maildiensten van Gmail zijn gratis en laagdrempelig. Bijgevolg ontvangen ze ook veel spam.
Gebruikers kunnen eenvoudig een mailbericht als spam aanmerken. En dat gebeurt dan ook op grote schaal. Heel vaak ook onterecht, omdat iemand even geen zin meer heeft in mail van een afzender.
Gebeurt dat nu wat vaker, dan kan Hotmail mailservers gaan blokkeren. Dat gebeurt geheel automatisch.
Wij hebben daarop geen invloed.

Hoe komt u weer van de blacklist af?
Dat is bijna onmogelijk.